Nog maar 6 weken!

10 november 2021 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hallo daar zijn we weer na een tijdje,

Er zijn al weer genoeg foto's voorbij gekomen zoals je kunt zien, dus al weer een hoop informatie van wat ik hier doe.
Maar dat zegt natuurlijk niet alles, maar ik ben er niet zo goed in om mijn verhalen bij te houden.. oeps :) Maar er zal altijd wel een verhaaltje komen op mijn blog en daar ben ik dan weer met een verhaaltje!

Mijn gezin en vriend zijn dus langs geweest dat dus super fijn was. Ik heb ze van alles proberen te laten zien hier in en rond Chiclana, want ik wilde ze graag mee geven waar ik nu voor 4 maanden woon. Hopelijk is dat ook gelukt en heb ik ze een mooie korte tijd gebracht hier in Chiclana!

Ze kwamen op vrijdag rond 20:00 aan in hun appartement waar ik meteen iedereen een dikke knuffel gaf. Dan gingen we de koffer van Lars naar ons huisje brengen, want hij bleef bij mij slapen, ondertussen hebben we het huisje aan mijn gezin laten zien. In de avond zijn we lekker uit eten gegaan bij het tentje waar Noor en ik de eerste keer zijn wezen eten, Los Cristales. Hier hadden we heerlijk gegeten en hebben hierbij onze eerste avond afgesloten.

Zaterdag zijn we naar Cadiz gegaan met zijn alle, hier waren Noor en ik al een keer eerder geweest, dus hadden al een aantal leuke plekjes kunnen laten zien. Ook zijn we in de Kathedraal geweest van Cadiz, die was echt super groot en mooi van binnen. Toen waren we langs de zee de pier op gegaan om eigenlijk een kasteel te bezoeken, maar helaas was die dicht en konden we er niet in. Deze dag was ook Noor jarig, hier zijn we in de avond voor opstap gegaan. Voordat we op stap gingen hadden we met zijn 4e sushi gegeten. Eigenlijk wilde Lars en ik met zijn 2e sushi eten, maar de tent zat vol dus waren we bij Noor en Tamara aangesloten.

Zondag was ons moeder jarig, alweer 50 jaar. Dit wilde ik dan ook speciaal maken dus had een taart gekocht en daarop kaarsjes van 50 op gedaan. We hebben mama's verjaardag een beetje gevierd en zijn in de avond bij een shoarma tent wezen eten. Hier hebben ze super lekkere durums, het voelt net als of ik in Nederland ben. Na het eten zijn we Chiclana centrum ingelopen om te kijken of er iets te zien was van Halloween, want het was dat weekend Halloween. Jammer genoeg hebben we er niet heel veel van kunnen zien.

Maandag hebben we lekker lang uitgeslapen en ben ik samen met Lars wat langer in bed blijven liggen, want hij ging alweer naar huis. Samen zijn we wezen lunchen en hebben we sushi gegeten. Toen we klaar waren gingen we naar ons pap en mam en wilde ik ze Chiclana nog laten zien. We zijn naar de Santa Ana gelopen, hebben daar het uitzicht van Chiclana kunnen bekijken en natuurlijk wat mooie foto's gemaakt. Dan moest Lars al weer naar huis, dus zijn we naar ons huisje gegaan en heb ik hem daar uitgezwaaid. In de avond zijn we bij een pizzaria wezen eten en had ik een Mac Pizza gehad, dit smaakte echt naar een big mac van de Macdonalds.

Dinsdag had ik een klein beetje uitgeslapen, maar ik was al op tijd wakker. Mijn zus appte me al van wat we vandaag gingen doen, ik wilde eerst aan school werken, want dat moet ook gebeuren. We hadden voor daarna afgesproken om naar het winkel centrum te gaan, dus dat gingen we doen. Om kwart voor 12 afgesproken bij de bussen en daar gingen we met zijn 4tjes naar het winkel centrum in San Fernando. Wat goed is dat ik dit keer geen kleren heb gekocht, anders kan er dadelijk niks meer in mijn koffer als we weer naar huis gaan.
Rond de middag waren we al weer terug en ging ik naar ons huisje. Thuis had ik de afwas gedaan, wasje aangezet en nog mijn stageopdracht afgemaakt.
In de avond ging ik naar papa en mama. Mama wilde graag koken, dus mama had het avond eten gekookt. In Nederland is het eten veel lekkerder als mama kookt;) Dan weer naar huis, want de volgende dag had ik gewoon stage.

Woensdag ben ik een halve dag naar stage geweest. Na stage meteen naar huis en om half 6 moesten we achter de laptop voor school. We hadden Nederlands en kregen te horen wanneer we Nederlands Examen krijgen. We krijgen Nederlands examen hier in Spanje, want we hadden er voor gekozen om dit online te doen. Rond 20:00 gingen we eten bij Pomodoro, dit is een tentje waar je pasta, burrito's en pizza's kan eten. Hier had ik zelf nog nooit gegeten, dus wilde dit proberen. Zelf vond ik het niet het lekkerste restaurant wat er is, maar het was het proberen waard. Dit was dan ook alweer de laatste avond met mijn gezin, want ze moeten de volgende ochtend al vroeg gaan en ik heb dan alweer stage.

Donderdag hebben we weer een hele dag stage moeten lopen. Dit was een vermoeiende, maar erg leuke dag. In de ochtend hebben we appelmoes gemaakt en in de middag hadden we weer een assambly gegeven aan de middag groep.

Vrijdag was mijn laatste dag op de peuter groep, dit vonden veel kinderen erg jammer, maar gelukkig krijgen ze er Noor voor terug. Samen met de kinderen nog een leuke foto gemaakt met zijn allen en hebben we brood deeg gekneed om mee naar huis te nemen.
In de avond toen we thuis waren hebben Noor en ik samen in bed een K3 film gekeken, ook onze huiskat lag lekker bij ons te chillen. Goed de avond af kunnen sluiten en dan kruipen we weer lekker ons bedje in.

Zaterdag heb ik lekker uit kunnen slapen, want dat had ik wel nodig na deze week.
In de middag kwam de familie van Noor dan alweer. We hebben ons huisje laten zien en gingen daarna mee kijken naar het huisje waar hun verblijven. Daar hebben we een heerlijk broodje gegeten. Dan weer even terug naar ons huisje om de kat te voeren en toen gingen we opstap. We bleven bij de ouders van Noor slapen deze avond, dus hadden de kat extra voer gegeven.

Dit was deze week dan alweer, een heel verhaal dus.

Tot de volgende!