Sevilla bezoeken!

28 november 2021 - Sevilla, Spanje

Hola hola daar ben ik weer.

Deze week was het op stage een best drukke week. Ik weet niet waar het aan lag, maar de kinderen waren druk en de kinderen hadden geen oren. Dus was zeker wel blij dat eindelijk het weekend begon.

De maandag hadden we lekker hutspot gemaakt, net zoals van thuis en hij was heerlijk.

Woensdag hadden we examen van Nederlands. Hier was ik erg zenuwachtig voor. Het eerste onderdeel spreken ging niet zoals ik wilde, maar het tweede onderdeel gespekken voeren ging eigenlijk best goed voor mijn gevoel.

Donderdag op stage rond de middag begon het opeens super hard te regenen "het kwam met bakken uit de lucht gevallen" zeggen ze dan altijd. Gelukkig hebben we droog kunnen zitten.

Vrijdag was het eindelijk weekend. Toen we thuis kwamen van stage hadden we meteen wat wasjes aangezet, afgewassen en had ik een heerlijke ovenschotel gemaakt met aardappelen, roomkaas, spekjes, broccoli, bloemkool, spinazie, een mengsel van ei en kaas er boven op. Jammie!!

We zouden dus dit weekend naar Sevilla gaan, waar ik dus over vertelde, waar ik zoveel zin in had. Alleen de zin zat er niet meer in. Want er was namelijk alleen maar gedoe met de trein. De eerste konden we niet hebben, toen hadden we uiteindelijk een kaartje voor een latere tijd dat ook prima zou zijn, maar die trein reed niet meer. Blijkbaar hadden we een bus kunnen pakken, maar hoe kunnen wij dat weten als Nederlanders in Spanje en de taal niet preken. Ook niet dat even iemand controleert of er nog mensen staan, want de mevrouw die ons hielp wist heel goed dat we geen Spaans spraken. Nu dus een paar uur verder moesten we wachten op de volgende trein, die we gelukkig wel gratis kregen, maar wel pas dat we om 6 uur zouden aankomen inplaats van 2 uur...pfff. Maar we laten onze avond niet verpesten en proberen het beste er van te maken, want we zijn uiteindelijk toch gegaan.

Met de trein aangekomen in Sevilla liepen we richten het hostel waar we die nacht zouden verblijven. Gelukkig ging dat allemaal gemakkelijk. Daarna waren we meteen doorgelopen naar het centrum om richting Plaza de España te gegaan. Het centrum was heel mooi versierd met kerstverlichting en er stonden heel veel straat artiesten muziek te maken. Al snel werd het laat en gingen we richting het Hostel. We hadden nog even K3 terug gekeken en zijn daarna gaan slapen.

Zondag ochtend hebben we kunnen ontbijten in het Hostel, maar dat was niet heel bijzonder. We hebben onze spullen in het Hostel kunnen laten en daarna zijn we richting Metropol Parasol gegaan, want daar kon je boven op lopen en hebben we daarbij een korte film kunnen zien over Sevilla, dat echt super mooi was. Toen zijn we overdag naar Plaza de España gegaan en dat is dan toch echt mooier overdag, dan savonds. Na dat bezocht te hebben zijn we naar een Aquarium gegaan om leuk visjes te kunnen bekijken. Daarnaast hebben we gewoon wat rond gelopen en hebben we op een stepje rondgereden. Na zoveel rond gelopen te hebben word je toch wel moe en krijg je honger, dus zijn ergens wat wezen eten en zijn daarna de koffers bij het Hostel opgaan halen. Toen zijn we alvast richting het treinstation gelopen om daar te wachten tot het tijd was om de trein te pakken. Dan weer met de bus naar Chiclanan en dan gou ons bedje in, want we hebben gewoon weer stage maandag.

Dit was dan zowel ongeveer mijn avontuur van deze week. Weer veel leuke en mooie dingen kunnen bewonderen!

Tot de volgende!

Van reisblog naar fotoboek